Konieczność zarejestrowania wypoczynku wynika z przepisów ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży.
Organizator wypoczynku ma obowiązek zgłoszenia jego zamiaru kuratorowi oświaty. Termin zgłoszenia wynosi:
• 21 dni w przypadku wypoczynku w formie wyjazdowej;
• 14 dni w przypadku wypoczynku w formie stacjonarnej lub wypoczynku zagranicznego
Przepisy określają jako wypoczynek wyjazd lub zajęcia w formie stacjonarnej dla dzieci i młodzieży „w celach rekreacyjnych lub regeneracji sił fizycznych i psychicznych, połączony ze szkoleniem lub pogłębianiem wiedzy, rozwijaniem zaintersowań, uzdolnień lub kompetencji społecznych”, trwający nieprzerwanie co najmniej 2 dni.
Organizator przed zatrudnieniem osoby, która będzie pracowała z małoletnimi podczas wypoczynku ma obowiązek uzyskać informację, czy dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym (RSPTS) z dostępem ograniczonym oraz w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15, wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze. Organizator ma obowiązek uzyskać informację z obydwu Rejestrów.
mo/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz