Zamknij

Błędnie wydane świadectwa a rekrutacja do szkoły ponadpodstawowej. MEN wydało oświadczenie

07:37, 11.07.2025 Aktualizacja: 07:37, 11.07.2025
Skomentuj PAP PAP

W wydanym komunikacie ministerstwo edukacji zaznaczyło, że procedura związana z wymianą świadectw ukończenia szkoły podstawowej nie wpłynie na proces rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. 

„Absolwenci, którym wydano świadectwo ukończenia szkoły podstawowej niezgodnie z aktualnym wzorem świadectwa lub na blankiecie niezabezpieczonym przed fałszerstwem, mogą dostarczyć w ramach uzupełnienia świadectwo do wybranej szkoły ponadpodstawowej po jego wymianie, co nie powinno skutkować opóźnieniem w procedurze rekrutacji” – poinformował resort 

Jak informuje MEN, w sytuacji, gdy szkoła omyłkowo wydała świadectwo ukończenia szkoły na blankiecie niezabezpieczonym przed fałszerstwem lub – korzystając z systemów informatycznych używanych do drukowania świadectw – użyła błędnego wzoru świadectwa, powinna niezwłocznie świadectwo wymienić zgodnie z § 59 ww. rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków.

We wtorek Ministerstwo Edukacji Narodowej poinformowało o możliwych nieprawidłowościach w wydanych świadectwach ukończenia szkoły. Zdaniem resortu, niektóre dokumenty mogą zawierać błędy w postaci nieaktualnych symboli czy niedostatecznych zabezpieczeń przed fałszerstwem.

Resort edukacji przypomniał, że w obecnym roku szkolnym szkoły podstawowe i ponadpodstawowe muszą wydawać świadectwa ukończenia szkoły według wzorów ściśle określonych w obowiązującym rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 roku w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków.

mo/
 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%