Zamknij

Skrócony czas pracy w samorządach. MRPiPS wyjaśnia, jak złożyć wniosek

PAP 06:08, 19.08.2025 Aktualizacja: 06:09, 19.08.2025
Skomentuj PAP PAP

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki społecznej przedstawiło dodatkowe wyjaśnienia dotyczące udziału jednostek samorządu terytorialnego w pilotażowym programie „Skrócony czas pracy – to się dzieje!”. Jak podkreślono w komunikacie resortu, umowy będą zawierane wyłącznie z podmiotami posiadającymi osobowość prawną lub przynajmniej zdolność sądową.

„Jednostka samorządu terytorialnego może wziąć udział w naborze i złożyć jako Realizator tylko jeden wniosek dla wybranej jednostki podległej, w której testowany będzie model skróconego czasu pracy. Przy czym należy mieć na uwadze, że opis projektu pilotażowego ma jasno wskazywać, w której jednostce podległej testowany będzie skrócony czas pracy oraz zawierać informacje dotyczące liczby zatrudnionych w tej jednostce pracowników” – wskazał resort.

Jak wyjaśniło ministerstwo, o udział w pilotażu musi zaaplikować realizator, czyli jednostka samorządu terytorialnego – odpowiednio gmina, miasto, powiat lub województwo.

„W przypadku podmiotów publicznych, takich jak jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego (np. szkoła, ośrodek pomocy społecznej, powiatowy urząd pracy, urząd gminy, starostwo, ośrodek kultury), umowy w ramach naboru będą podpisywane z jednostką samorządu terytorialnego, której dana jednostka organizacyjna podlega – tj. odpowiednio z gminą, miastem, powiatem lub województwem, będącą Realizatorem pilotażu” – wskazało MRPiPS. 

Wnioski o udział pilotażu należy składać do 15 września za pośrednictwem generatora udostępnionego przez MRPiPS.

 

Oprócz wniosku o przyznanie środków rezerwy Funduszu Pracy należy przedłożyć projekt pilotażowy zawierający opis, cel, uzasadnienie, założenia, w tym planowane rezultaty, wskaźniki oraz sposoby ich pomiaru. Niezbędne jest również złożenie szeregu oświadczeń, w tym m.in. o systematycznym i terminowym wypełnianiu ankiet, niezaleganiu z wypłatami dla pracowników, braku zaległości podatkowych i w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne, niezaleganiu z opłacaniem innych danin publicznych, braku nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych. Wnioskodawca musi tez złożyć deklarację współpracy z urzędem pracy.  

 

Jak przypomniał resort, złożenie poprawnego wniosku o udział w pilotażu nie jest równoznaczne z przyznaniem środków. Lista projektów zakwalifikowanych do realizacji zostanie opublikowana najpóźniej 15 października 2025 roku.

 

mr/

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu myszkow365.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%