Zamknij

Raport: hipermarkety cenione za ceny i promocje, a dyskonty za przejrzyste informacje

PAP 08:34, 07.08.2025 Aktualizacja: 08:36, 07.08.2025
Skomentuj PAP PAP

"Wyniki badania potwierdzają ugruntowane skojarzenia konsumentów z poszczególnymi formatami handlowymi, których źródła sięgają początków rozwoju nowoczesnego handlu w Polsce. Hipermarkety pojawiły się na naszym rynku wcześniej niż dyskonty i to one jako pierwsze zaoferowały szeroki wybór, atrakcyjne ceny i promocje" - zauważył Adam Iwiński z Hybrid Europe.

Klienci najbardziej cenią hipermarkety za atrakcyjne ceny i liczbę promocji - 28,4 proc. wskazań, a dyskonty za przejrzystą politykę informacyjną - 25,6 proc. - wynika z raportu UCE Research i Hybrid Europe. Najsłabsze oceny oba formaty uzyskały za jakość obsługi i wygodę zakupów.

Ekspert zaznaczył, że dyskonty później pojawiły się na rynku, ale skutecznie zbudowały wizerunek, m.in. za pomocą intensywnej komunikacji marketingowej. Jej elementem jest przejrzysta polityka informacyjna, która wynika m.in. z wojny cenowej między największymi graczami segmentu, która mocno wybrzmiewa w mediach.

Z raportu UCE Research i Hybrid Europe wynika, że w opinii 28,4 proc. respondentów najbardziej atrakcyjne ceny i największą liczbę promocji zapewniają hipermarkety. Z kolei pod względem przejrzystej polityki informacyjnej na pierwszym miejscu uplasowały się dyskonty z wynikiem 25,6 proc.

"Konsumenci różnie postrzegają te formaty, choć często korzystają z obydwu. Hipermarkety nadal są synonimem dużych promocji i szerokiego asortymentu, a dyskonty - prostoty, przejrzystości i codziennych oszczędności" - stwierdził Iwiński.

Hipermarkety jako placówki zapewniające najbardziej przejrzystą politykę informacyjną wskazało 19,6 proc. badanych. Z kolei według 23,2 proc. ankietowanych najlepsze ceny i promocje zapewniają dyskonty.

"Dyskonty są dziś postrzegane jako format oferujący nie tylko niską cenę, ale także coraz szerszy wybór i wysoką jakość produktów. To efekt długoletnich inwestycji w jakość asortymentu" - podkreślił Adam Iwiński.

Z raportu wynika natomiast, że hipermarkety są najrzadziej doceniane za miłą i fachową obsługę - 5,4 proc. wskazań, za dobrze i intuicyjnie rozłożony towar - 7,6 proc., a także za szybkość i wygodę w robieniu zakupów - 8,4 proc. Podobne oceny w tej kategorii uzyskały dyskonty - odpowiednio: 5,7 proc., 6,8 proc., 7,6 proc.

Autorzy raportu zwrócili uwagę, że generalnie wyniki hipermarketów i dyskontów są zbliżone we wszystkich kategoriach.

"Dyskonty wygrywają prostotą przekazu i przejrzystością oferty wspieraną intensywną i konsekwentną komunikacją reklamową. Hipermarkety natomiast czerpią z historycznej pozycji lidera rynku i oferują doświadczenie zakupowe oparte na szerokim wyborze i większej skali" - podsumował Iwiński.

Raport "Dyskonty i hipermarkety w oczach klientów" powstał na podstawie badania zrealizowanego przez UCE Research i Hybrid Europe na próbie 4126 klientów hipermarketów i dyskontów. (PAP)

gkc/ malk/

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%