"Wyniki badania potwierdzają ugruntowane skojarzenia konsumentów z poszczególnymi formatami handlowymi, których źródła sięgają początków rozwoju nowoczesnego handlu w Polsce. Hipermarkety pojawiły się na naszym rynku wcześniej niż dyskonty i to one jako pierwsze zaoferowały szeroki wybór, atrakcyjne ceny i promocje" - zauważył Adam Iwiński z Hybrid Europe.
Klienci najbardziej cenią hipermarkety za atrakcyjne ceny i liczbę promocji - 28,4 proc. wskazań, a dyskonty za przejrzystą politykę informacyjną - 25,6 proc. - wynika z raportu UCE Research i Hybrid Europe. Najsłabsze oceny oba formaty uzyskały za jakość obsługi i wygodę zakupów.
Ekspert zaznaczył, że dyskonty później pojawiły się na rynku, ale skutecznie zbudowały wizerunek, m.in. za pomocą intensywnej komunikacji marketingowej. Jej elementem jest przejrzysta polityka informacyjna, która wynika m.in. z wojny cenowej między największymi graczami segmentu, która mocno wybrzmiewa w mediach.
Z raportu UCE Research i Hybrid Europe wynika, że w opinii 28,4 proc. respondentów najbardziej atrakcyjne ceny i największą liczbę promocji zapewniają hipermarkety. Z kolei pod względem przejrzystej polityki informacyjnej na pierwszym miejscu uplasowały się dyskonty z wynikiem 25,6 proc.
"Konsumenci różnie postrzegają te formaty, choć często korzystają z obydwu. Hipermarkety nadal są synonimem dużych promocji i szerokiego asortymentu, a dyskonty - prostoty, przejrzystości i codziennych oszczędności" - stwierdził Iwiński.
Hipermarkety jako placówki zapewniające najbardziej przejrzystą politykę informacyjną wskazało 19,6 proc. badanych. Z kolei według 23,2 proc. ankietowanych najlepsze ceny i promocje zapewniają dyskonty.
"Dyskonty są dziś postrzegane jako format oferujący nie tylko niską cenę, ale także coraz szerszy wybór i wysoką jakość produktów. To efekt długoletnich inwestycji w jakość asortymentu" - podkreślił Adam Iwiński.
Z raportu wynika natomiast, że hipermarkety są najrzadziej doceniane za miłą i fachową obsługę - 5,4 proc. wskazań, za dobrze i intuicyjnie rozłożony towar - 7,6 proc., a także za szybkość i wygodę w robieniu zakupów - 8,4 proc. Podobne oceny w tej kategorii uzyskały dyskonty - odpowiednio: 5,7 proc., 6,8 proc., 7,6 proc.
Autorzy raportu zwrócili uwagę, że generalnie wyniki hipermarketów i dyskontów są zbliżone we wszystkich kategoriach.
"Dyskonty wygrywają prostotą przekazu i przejrzystością oferty wspieraną intensywną i konsekwentną komunikacją reklamową. Hipermarkety natomiast czerpią z historycznej pozycji lidera rynku i oferują doświadczenie zakupowe oparte na szerokim wyborze i większej skali" - podsumował Iwiński.
Raport "Dyskonty i hipermarkety w oczach klientów" powstał na podstawie badania zrealizowanego przez UCE Research i Hybrid Europe na próbie 4126 klientów hipermarketów i dyskontów. (PAP)
gkc/ malk/
Ostrzeżenie pierwszego stopnia dla miejscowości Myszków
alert typu: ALERT PIERWSZEGO STOPNIA!!! w nocy bedzie ciemno
mefiu
22:25, 2025-05-02
Barbara Nowacka: pielęgnowanie pamięci o Holokauście je
katastrofa
katastrofa
00:10, 2025-01-28
Paweł Bacior – Młodzieżowy Radny, który działa lokalnie
Fantastycznie działasz, mocno wierzę, że zajdziesz daleko, bo takich ludzi jak Ty bardzo potrzeba w regionie. Powodzenia młody człowieku :)
Jagoda
15:34, 2024-11-25
Rząd planuje wprowadzenie obowiązku rejestracji wszystk
Blingle Jacksonville, FL 10221-3 Beach Boulevard, Jacksonville, FL 32246, United Ꮪtates 9049778928 Garden night ambient lighting (Jai)
Lanora
10:58, 2024-09-11
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz