Zamknij

Fotografia biznesowa – czyli dobrze wydane pieniądze

08:33, 15.09.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:33, 15.09.2022
pixabay pixabay

Fotografia biznesowa to bardzo szerokie pojęcie. W jej skład wchodzi wiele różnych zagadnień. Jeśli zależy nam na dobrym wizerunku i dobrej rozpoznawalności naszej firmy czy marki powinniśmy zainteresować się wieloma jej działami. Z pewnością przyniesie nam to wzrost rozpoznawalności i zwiększenie wiarygodności naszej firmy. Sposób, w jaki pokazujemy nasze działania jest kluczowy przy poszukiwaniu nowych klientów, a profesjonalne zdjęcia pomogą nam zrobić dobre pierwsze wrażenie na naszych potencjalnych kontrahentach.

Jednolity wizerunek pracowników i kierownictwa

Jednym z podstawowych działań fotografii biznesowej jest ujednolicenie wizerunku wszystkich pracowników firmy. Często na oficjalnych stronach całkiem sporych organizacji znajdziemy zdjęcia osób tam zatrudnionych, które przedstawiają prawdziwy miszmasz. Ktoś jest smutny, ktoś uśmiechnięty, ktoś w stroju sportowym, ktoś w kreacji balowej. Może jest to wyraz indywidualizmu pracowników, ale taką stronę odbieramy jako mocno chaotyczną i niezorganizowaną. Profesjonalnie wykonana sesja fotograficzna z odpowiednim stylem ubrania i jednolitymi tłami będzie znacznie lepszym rozwiązaniem.

Fotografia produktowa

Dużym działem fotografii biznesowej jest fotografia produktowa. W czasach masowych zakupów online i niezliczonych katalogów zdjęcia produktów pojawiają się nieustannie w zasięgu naszego wzroku. Jeśli zdjęcie będzie słabej jakości, nikt już nie zwróci uwagi nawet na najwspanialszy towar. Są branże, gdzie zdjęcie ma najważniejsze znaczenie dla naszego odbioru i żadne opisy nie są w stanie tego zastąpić, tak właśnie promuje się przeróżne potrawy. Dobre zdjęcie przedstawiające kluski lane może u nas natychmiast wywołać chęć ich skosztowania. Można również ocieplać zdjęcia produktów, dodając im kontekst, ciekawe tło i najróżniejsze dodatki. Na pewno lepiej zostaną odebrane zdjęcia na przykład hurtowni klimatyzacji, jeśli pojawią się na nich ludzie uśmiechnięci pomimo lejącego się z nieba żaru. Odbiorca wie, wtedy po jednym rzucie oka na zdjęcie, że jego problem z gorącem zostanie rozwiązany.

Fotografia przemysłowa

Fotografia przemysłowa to znacznie węższa nisza fotografii biznesowej. Na rynku jest znacznie mniej firm podejmujących się wykonać całościowe przedstawienie fotograficzne dużej firmy. Tutaj ważne jest wykonanie pięknych zdjęć pokazujących całą działalność firmy. Od ujęcia pokazującego w ładnej perspektywie na przykład cały zakład produkcyjny lub biurowiec, przez maszyny i produkowane towary, po wizerunek fachowców przy codziennej pracy.

Działania reklamowe i budowanie marki

Przy prowadzeniu działań reklamujących naszą działalność najprostszym sposobem jest po prostu pokazanie tej działalności w sposób przystępny dla odbiorcy. Filmy reklamowe, spoty reklamowe stosują dzisiaj wszyscy, nawet najmniejsze firmy. Budując swoją markę, warto zatem sięgnąć głębiej i skorzystać na przykład z fotografii reportażowej pokazujące codzienne życie i rozwój firmy.

Tworzenie wewnętrznej siły firmy

Ważnym a często pomijanym zagadnieniem jest tworzenie wewnętrznej siły i spoistości firmy. Filmy korporacyjne budują taką wewnętrzną jedność, która z pewnością wpływa na zaangażowanie i wydajność pracowników. Produkcja filmów korporacyjnych jest z pewnością opłacalna, można je także wykorzystać do komunikacji zewnętrznej, pokazując, jak dobrze jest zarządzana nasza firma. Zapewni to naszych potencjalnych kontrahentów, że warto z nami współpracować, a przyszłych pracowników, że warto z nami związać swoją karierę. W podobny sposób wewnątrz i na zewnątrz można również wykorzystywać filmy szkoleniowe stworzone na potrzeby działalności firmy.

Na fotografii biznesowej nie warto oszczędzać, to będą z pewnością dobrze wydane pieniądze.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%