Dla ponad połowy Polaków (53 proc.) możliwość robienia zakupów online jest najważniejszym powodem korzystania z internetu - wynika z badania przeprowadzonego dla sieci World. Kolejne miejsca zajęły: dostęp do aktualnych wiadomości (47 proc.) oraz korzystanie z narzędzi przydatnych do organizacji codziennego życia, takich jak bankowość internetowa i kalendarze (43 proc.). Jak podkreślili autorzy badania w informacji prasowej, dla Polaków najważniejsze są więc praktyczne zastosowania internetu.
Zrobienie zakupów online to najczęstszy powód, dla którego Polacy chcą korzystać z internetu - wynika z badania "Internet marzeń". Najmniej ankietowanych wskazało, że ich główną aktywnością jest wyrażanie siebie w mediach społecznościowych.
39 proc. badanych wskazało, że liczy się dla nich możliwość komunikacji z rodziną i przyjaciółmi, a także dostęp do rozrywki, czyli filmów, muzyki, gier i mediów społecznościowych. Dla 17 proc. najważniejsza jest możliwość pracy zdalnej, a dla 14 proc. - dostęp do edukacji i szkoleń online. Listę zamyka możliwość interakcji z różnymi społecznościami i grupami (13 proc.) oraz wyrażanie siebie za pośrednictwem mediów społecznościowych (10 proc.).
Najmniej zastrzeżeń Polacy mają do działania w interencie narzędzi codziennego użytku, jak banki i kalendarze - 71 proc. Polaków oceniło je pozytywnie. Komunikacja z rodziną i przyjaciółmi działa dobrze lub bardzo dobrze według 69 proc. respondentów, a zakupy online - według 66 proc. W przypadku e-commerce Polacy wskazywali, że najbardziej przeszkadzają im nieprawdziwe opinie: zarówno te pozytywne, fałszowane przez nieuczciwych sprzedawców, jak i negatywne, publikowane przez konkurencję.
"W polskim internecie już około 40 proc. internautów zetknęło się z fałszywymi recenzjami dotyczącymi produktów i usług, co może w przyszłości wpływać na zaufanie do całej branży. Coraz częściej dostrzegamy także aktywność zautomatyzowanych systemów wykupujących np. bilety na koncerty czy limitowane serie odzieży. Rozwiązaniem obu tych problemów może być wdrażanie przez platformy i sklepy internetowe technologii proof-of-human, która pozwala na dokonanie zakupu czy napisanie opinii tylko prawdziwym ludziom" - wskazał w informacji prasowej Karol Chilimoniuk z sieci World.
Na kolejnych miejscach znalazły się: rozrywka internetowa (64 proc. pozytywnych ocen) oraz funkcjonowanie mediów społecznościowych (53 proc.). Praca i edukacja zdalna działa prawidłowo według 46 proc. Polaków. Co trzecia osoba wskazała, że pozytywnie ocenia dostępność i inkluzywnowść usług online, czyli dostosowanie ich np. do osób z niepełnosprawnościami (34 proc.).
Najsłabiej ze wszystkich funkcji internetu Polacy oceniali jakość i wiarygodność informacji (27 proc. pozytywnych ocen). 28 proc. badanych wskazało, że ten obszar wymaga pilnej poprawy, np. przez zapobieganie fałszywym informacjom.
Badanie "Internet marzeń" zostało zrealizowane w październiku br. przez agencję SW Research na zlecenie sieci World metodą wywiadów online (CAWI). Badanie przeprowadzono na grupie 1020 dorosłych Polaków.
Sieć World to projekt pierwotnie opracowany przez Sama Altmana, Maxa Novendsterna i Alexa Blanię; ma na celu potwierdzenie ludzkiej tożsamości oraz łączenie ludzi w erze sztucznej inteligencji. (PAP)
mbl/ pad/
Ostrzeżenie pierwszego stopnia dla miejscowości Myszków
alert typu: ALERT PIERWSZEGO STOPNIA!!! w nocy bedzie ciemno
mefiu
22:25, 2025-05-02
Barbara Nowacka: pielęgnowanie pamięci o Holokauście je
katastrofa
katastrofa
00:10, 2025-01-28
Paweł Bacior – Młodzieżowy Radny, który działa lokalnie
Fantastycznie działasz, mocno wierzę, że zajdziesz daleko, bo takich ludzi jak Ty bardzo potrzeba w regionie. Powodzenia młody człowieku :)
Jagoda
15:34, 2024-11-25
Rząd planuje wprowadzenie obowiązku rejestracji wszystk
Blingle Jacksonville, FL 10221-3 Beach Boulevard, Jacksonville, FL 32246, United Ꮪtates 9049778928 Garden night ambient lighting (Jai)
Lanora
10:58, 2024-09-11
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz