Zamknij
REKLAMA

5 rzeczy, na które należy zwrócić uwagę pisząc CV

11:02, 21.05.2020 | materiały partnera

Życiorys stanowi Twoją wizytówkę podczas poszukiwania pracy. Rekruterzy przeprowadzają wstępną selekcję kandydatów wyłącznie na podstawie nadesłanych dokumentów. Zadbaj, by Twoje CV było dopracowane i wyglądało profesjonalnie. Przedstawiamy kilka aspektów, na które warto zwrócić uwagę podczas jego tworzenia.

Poprawność danych teleadresowych

Przygotowując CV dla pracodawcy zwróć szczególną uwagę na prawidłowość danych do kontaktu, które tam zamieścisz. Literówka w adresie mailowym lub numerze telefonu spowodują, że rekruter nie będzie mógł skontaktować się z Tobą w celu umówienia na spotkanie. Taki drobiazg może sprawić, że stracisz szansę na ciekawą pracę.

Odwrócona chronologia

W czasie opisywania swojego wykształcenia, odbytych kursów i szkoleń oraz przebiegu dotychczasowego zatrudnienia pamiętaj o odwróconej chronologii. Najbardziej aktualne informacje powinny znaleźć się na szczycie listy. To znacznie ułatwia pracę rekruterom.

Ograniczenie ilości tekstu

Biznesowe CV powinno być zwięzłe. Postaraj się nie przekroczyć objętościowo strony A4. Redagując życiorys skup się na najbardziej istotnych kwestiach. Nie musisz szczegółowo wyjaśniać, co robiłeś na dotychczasowych stanowiskach pracy. Czas na to będzie w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Jeśli rekruterzy mają do przejrzenia dużą liczbę CV, raczej nie będzie im się chciało szczegółowo czytać rozwlekłych opisów.

Układ graficzny i przejrzystość

Gdy masz już przygotowaną treść, jaką chcesz umieścić w swoim życiorysie, zajmij się jego stroną graficzną. Sprawdź, jak dokument będzie wyglądał po wydruku. Upewnij się, że wybrana czcionka jest wystarczająco duża i czytelna. Wyjustuj tekst, użyj pogrubienia dla zaznaczenia najistotniejszych fragmentów. Twoje CV powinno być przejrzyste i łatwe do szybkiego zapoznania z umieszczoną w nim treścią.

Adekwatność informacji do wybranego stanowiska

Pamiętaj, by opisując swoje wykształcenie i doświadczenie zawodowe skupić się na rzeczach istotnych dla stanowiska na które kandydujesz. Dzięki temu rekruter nie będzie musiał wyszukiwać interesujących go treści.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop