Zamknij
REKLAMA

Jak wypromować szkolenia w sieci Internet?

08:46, 14.04.2020 | aet.sponsorowany

Sieć Internet odgrywa coraz większą rolę w naszym życiu osobistym. Podobnie dzieje się w biznesie, który coraz powszechniej wykorzystuje Internet do promocji i pozyskiwania klientów. Nie inaczej dzieje się w branży szkoleniowej, zwłaszcza od czasu epidemii koronawirusa, gdy duża część szkoleń też przeniosła się do Internetu.

Coraz tłoczniej w Internecie

Wraz z przenoszeniem się do sieci coraz większej liczby firm oraz branż sieć staje się bardziej zatłoczona. Jeszcze kilka lat temu wystarczyło po prostu mieć stronę internetową, aby dotrzeć do potencjalnych zainteresowanych naszymi szkleniami, stale ją aktualizować i być może oferować newsletter z powiadomieniami. Dzisiaj taka strategia nie przyniesie sukcesu – strona internetowa to zdecydowanie za mało. W jaki więc sposób firmy szkoleniowe promują swoje szkolenia, kursy czy konferencje?

Marketing w wyszukiwarkach internetowych

Jednym z najefektywniejszych sposobów promowania szkoleń jest marketing w wyszukiwarkach Internetowych, a właściwie w wyszukiwarce Google. Wyszukiwarka ta zdominowała polski rynek i posiada blisko 98% udziału w rynku wyszukiwarek, więc jest swego rodzaju monopolistą w tej dziedzinie. Z racji swojej popularności jest też naturalnym miejscem prowadzenia działań reklamowych w wielu dziedzinach, również w tzw. branży eventowej. Reklamę w wyszukiwarce Google możemy wykupić dzięki platformie online Google Ads, która pozwala nam stworzyć komunikaty reklamowe i wyświetlać je użytkownikom na podstawie wpisywanych przez nich zapytań – słów kluczowych. Program Google Ads pozwala rozpocząć promocję firmy już w ciągu kilkunastu, kilkudziesięciu minut, a co ważne nie musimy dysponować ogromnym budżetem aby rozpocząć działania reklamowe w wyszukiwarce. Ważne jest jednak, aby poznać ten system reklamowy, zrozumieć jego zasady oraz kruczki, których nie brakuje. Jeśli nie mamy doświadczenia jak promować szkolenie w Google Ads warto rozpocząć od szkolenia, czyli zdobycia niezbędnej wiedzy. Na szczęście rynek oferuje całkiem sporo tego typu szkoleń, ich listę znajdziemy na https://eventis.pl/szkolenia/google-ads

Portale szkoleniowe

Inną popularną metodą promocji szkoleń jest umieszczenie informacji o nich na jednym z portali szkoleniowych, które zajmują się agregowaniem ofert szkoleń organizowanych przez wielu różnych organizatorów. Z reguły za niewielką opłatą umożliwiają one zamieszczenie ogłoszenia zawierającego informacje o terminie i miejscu odbycia się szkolenia, jego szczegółowym programie, liście prelegentów i gości, którzy wezmą udział w evencie. Warto oczywiście umieścić również informacje o cenach i warunkach uczestnictwa, bez których nie możemy liczyć na duże zainteresowanie naszym wydarzeniem. Jednym z popularniejszych portali umożliwiających zamieszczanie takich szkoleń jest przytoczony już https://eventis.pl, gdzie swoją ofertę umieścimy bezpłatnie bądź odpłatnie w przypadku chęci szerszego wypromowania oferty.

Oczywiście nie powinniśmy zapominać o rozwijaniu swojej strony internetowej, stałym publikowaniu na niej nie tylko oferty szkoleniowej, ale również ciekawych materiałów dla grupy docelowej. Pomoże to przyciągnąć zainteresowanie i zbudować pozytywny wizerunek firmy.

(art.sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop