"Prace na kolejowej zakopiance prowadzone są zgodnie z harmonogramem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A łączą realizację inwestycji na jednotorowej trasie do Zakopanego z zapewnieniem bezpośrednich połączeń koleją w sezonie letnim i zimowym. Dzięki temu podróżni mogą korzystać z dotychczasowych efektów prac i coraz lepszej komunikacji pociągiem pod Tatry" - powiedziała PAP Szlachta.
Spółka Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowuje rozwiązania pozwalające na wznowienie bezpośrednich połączeń pociągów na remontowanej trasie Kraków - Zakopane - przekazała PAP Dorota Szlachta z zespołu prasowego PKP PLK S.A. Pociągi pod Tatry mają jeździć od okresu świątecznego do końca ferii. Później rozpocznie się kolejny etap pac na trasie.
Obecnie na odcinkach między Suchą Beskidzką a Chabówką i Zakopanem jest realizowany kolejny etap prac, których efektem będzie skrócenie czasy podróży na trasie Kraków - Zakopane do dwóch godzin. Podczas tego etapu m.in. przebudowano stacje w Osielcu, Chabówce oraz przystanki osobowe w Skawie i Szaflarach. Na odcinku Szaflary - Biały Dunajec powstało nowe torowisko. Roboty trwają także na stacji końcowej w Zakopanem, gdzie powstaje centrum komunikacyjne.
Wcześniej, bo przed wakacjami na trasie kolejowej do stolicy Tatr przebudowano 21 stacji i przystanków między Skawiną a Zakopanem, oraz zmodernizowano 125 przejazdów kolejowo-drogowych. Od marca 2023 r. planowana jest kolejna faza robót na trasie Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane.
"Z każdym etapem inwestycji, dzięki przebudowie torów, sieci trakcyjnej, przepustów oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem, poprawia się sprawność kolejowej zakopianki, wzrasta poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej" - dodała Szlachta.
Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu "Prace na liniach kolejowych 97,98,99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane". Na realizację przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2023 r.(PAP)
autor: Szymon Bafia
szb/ drag/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz